Lovisa Worge om smalhetsen: "Problematiskt"

Publicerad den 6 maj 2025 av Metro Mode

Influeraren Lovisa Worge har tidigare fått kritik för att bidra till den så kallade smalhetsen. Nu kommenterar hon debatten i Morgonpasset i P3 – Gästen.

Foto: Instagram @lovisaworge

Det var när influencern och Girls of Sthlm-profilen Lovisa Worge nyligen gästade Morgonpasset i P3 – Gästen som hon kommenterade den pågående debatten kring smalhets i sociala medier.

“Har alltid sett ut så här”

Tidigare i år släpptes SVT-dokumentären Smalast vinner som handlar om skadliga kroppsideal och hur de sprids på sociala medier. Dokumentären undersöker hur influencers bidrar till den så kallade smalhetsen – något som Worge tidigare har anklagats för att göra.

“Idag tar jag ett helt annat ansvar på sociala medier”, säger hon i Morgonpasset i P3 – Gästen. “Men det är också problematiskt för jag har alltid sett ut så här.”

Worge har alltså inte har genomgått eller dokumenterat någon viktnedgång online, men enligt vissa kritiker (däribland Bloggbevaknings Camilla Gervide) har hon tidigare delat med sig av bilder som framhäver hur smal hon är.

Kritiken har resulterat i att hon idag undviker att publicera vissa bilder:

“Det är många bilder jag inte lägger upp, bara för att slippa typ Bloggbevakning“, säger hon.

Mer från Metro Mode

  1. De deltar i "Stjärnorna på slottet" 2026/2027

  2. Dejtar Joe Alwyn "Love Story"-skådisen Sarah Pidgeon?

  3. Elitstyrkans hemligheter VIP 2026 - alla deltagare

  4. Anya Taylor-Joy klar för ny "Sagan om ringen"-film

  5. Pernilla Wahlgren gjorde reklam för alkohol – granskas av Konsumentverket

  6. Marängtårta i långpanna med lemon curd och sommarens alla bär

  7. Travis Barker om sitt yngre jag: ”Jag hade inte lyssnat”