Madonna släpper nytt album
I sommar släpper Madonna sitt första album på sju år, det meddelar den ikoniska popstjärnan på Instagram.

Madonna slår sig återigen samman med den brittiska dj:n och producenten Stuart Price för att leverera ett nytt album som släpps i sommar. Här är allt vi vet!
“Måste be med våra kroppar”
Det kommande albumet – det 15:e i ordningen – har fått titeln Confessions on a dance floor: Part II och är en uppföljare till albumet med samma titel som kom ut 2005.
Det nya albumet släpps den 3 juli och är, enligt Madonna själv, resultatet av ett manifest som hon och Price hittade på:
“När Stuart Price och jag började arbeta med den här skivan var detta vårt manifest: Vi måste dansa, fira och be med våra kroppar“, säger hon i ett uttalande. “Dansgolvet är trots allt ett ritualistiskt utrymme. Det är en plats där du får kontakt med dina sår, med din bräcklighet.“
Detta är Madonnas första albumsläpp sedan 2019, då Madame X kom ut.
