Marcus och Martinus släpper ny låt - efter långa pausen

Publicerad den 27 maj 2022 av Metro Mode

Popduon Marcus och Martinus är tillbaka efter att ha vunnit TV4:s Masked Singer som karaktären Spelmannen. Bröderna släpper nu singeln “When all the lights go out”, med ett helt nytt sound.

Foto: Sandra Thorsson

Comebacken gör bröderna som unga vuxna med ett helt nytt tilltal i musiken. Nyss fyllda 20 år kommer de ut ur studion med mer personliga texter än någonsin och en helt ny look. Det har blivit dags att ta nästa steg och förhoppningen är att både gamla och nya fans ska hänga med på resan.

Innan vinsten i Masked Singer har det varit tyst ett tag om bröderna från Trofors i Norge. “Pandemin gav oss en ofrivillig men välbehövlig paus. Vi har fått tid att landa och ta reda på vilka vi vill vara och vilken musik vi vill göra framöver. Den här första låten säger mycket om nya Marcus och Martinus”, säger Marcus Gunnarsen.

“When the lights go out” är den första singeln som Marcus och Martinus släpper 2022. Fler låtar och en EP kommer under året och det väntas även en kommande Europaturné.

Mer från Metro Mode

  1. Ariana Grande rasar mot Donald Trump: "Avskyvärt"

  2. Taylor Swift har valts in i Hall of Fame – yngsta kvinnan hittills

  3. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  4. När är midsommar 2026?

  5. Tipspromenad till midsommar: 10 frågor för vuxna

  6. Tipspromenad till midsommar: 10 frågor för barn

  7. Joachim Posener träder fram i nya Netflix-satsningen om Trustorhärvan