Margareta Grääs bojkottar Caia: "Sålt för miljoner åt dem"
Influencern Margareta Grääs kommer inte längre testa Caias produkter i sina videor, det berättar hon på Snapchat. “De vill inte ha mig i närheten av deras varumärke”, skriver hon.

Med nära 200 tusen följare på Instagram och nästan 160 tusen på Tiktok är Margareta Grääs en av Sveriges mest inflytelserika influencers. En stor del av Grääs innehåll går ut på att testa olika skönhetsprodukter – men några fler videor med Caias produkter lär det inte bli.
“Trött på att bli ledsen”
Grääs har testat Caias produkter – samt öppnat märkets adventskalendrar – i ett flertal populära videor. Men som Bloggbevakning nyligen uppmärksammade har hon nu bestämt sig för att bojkotta det svenska märket.
Beslutet kommer efter att Grääs inte blev inbjuden till öppningen av Caias nya butik i Stockholm. På Snapchat skriver Grääs dock att anledningen är Caia allmänna inställning till henne:
”Har valt att ta avstånd från företaget just nu – inte på grund av att jag inte var välkommen på något jävla event, utan för att de tydligt inte vill ha mig i närheten av deras varumärke”, skriver hon.
Influeraren tillägger att hon har “sålt för miljoner” åt Caia och “inte längre vill göra det”.
“Jag är trött på att bli ledsen för att jag känner mig exkluderad”, skriver hon. “Det ligger på mig och inte CAIA men jag vill inte recensera mer.”