Margot Robbie tjänar 50 miljoner dollar på "Barbie"

Publicerad den 16 augusti 2023 av Metro Mode

Greta Gerwigs Barbie har gjort succé på bio i sommar. Nu rapporterar Variety att huvudrollsinnehavaren Margot Robbie har tjänat en rejäl hacka på filmen – närmare bestämt 50 miljoner dollar.

Margot Robbie förutspådde tidigt att filmen Barbie, regisserad av Greta Gerwig, skulle dra in en miljard dollar i biljettintäkter. Nu när Robbies förutsägelse har slagit in har det visat sig att hon själv tjänade en hel del på projektet.

Ligger efter Harry Potter

Robbie spelar inte endast huvudrollen i Barbie, hon är även en av dess producenter. Därför är det knappast förvånande att hon är en av de som tjänat storkovan på filmen: enligt Variety har tre olika källor bekräftat att Robbie kommer att tjäna ungefär 50 miljoner dollar om man slår ihop hennes lön och diverse bonusar genererade av de höga intäkterna.

Filmen uppges nu ha dragit in 1,18 miljarder dollar globalt, en siffra som beräknas fortsätta stiga eftersom den fortfarande är ett populärt val bland biobesökare. De höga intäkterna gör Barbie till den näst mest framgångsrika biofilmen i Warner Bros historia: i topp ligger Harry Potter och dödsrelikerna – Del 2 från 2011 som enligt Statista drog in 1,34 miljarder dollar globalt.

Mer från Metro Mode

  1. Ariana Grande rasar mot Donald Trump: "Avskyvärt"

  2. Taylor Swift har valts in i Hall of Fame – yngsta kvinnan hittills

  3. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  4. När är midsommar 2026?

  5. Tipspromenad till midsommar: 10 frågor för vuxna

  6. Tipspromenad till midsommar: 10 frågor för barn

  7. Joachim Posener träder fram i nya Netflix-satsningen om Trustorhärvan