Nicole Falciani om relationen med Eric Saade: “Kommunikationen var inte bra”
Nicole Falciani öppnar nu upp om relationen med exfästmannen Eric Saade – och berättar om insikten hon fått efter det uppmärksammade uppbrottet.

Det var 2020 som Nicole Falciani och Eric Saade gick skilda vägar bara veckor innan sitt planerade drömbröllop i Toscana. Uppbrottet blev snabbt en av Sveriges mest omtalade kändishändelser och Nicole har sedan dess varit öppen med hur tuff tiden efter separationen var.
Nu berättar influencern om relationen i podcasten “Livshjulet” – och avslöjar att hon i efterhand förstått att kommunikationen mellan henne och Eric inte fungerade som den borde.
– Kommunikationen i den relationen var ju inte så bra, säger hon i podcasten.
“Man lär sig mycket efter ett uppbrott”
Nicole berättar att hon fått flera nya insikter efter separationen och att hon i dag ser annorlunda på relationen än hon gjorde då.
– Man lär sig väldigt mycket efter ett uppbrott. Framför allt om sig själv och vad man faktiskt behöver i en relation, säger hon.
Hon förklarar också att hon i efterhand förstått vikten av att kunna prata öppet om känslor och problem – något hon menar saknades i relationen med Eric Saade.
Tidigare har Nicole varit väldigt öppen med hur hårt uppbrottet tog på henne. Hon har bland annat beskrivit att hon hamnade i ett “chocktillstånd” när Eric gjorde slut bara veckor innan paret skulle gifta sig.
Kallade Eric Saade för “ett svin”
Efter separationen har Nicole flera gånger kommenterat sitt ex offentligt. I programmet “Intimt med Björken” kallade hon bland annat Eric Saade för “ett svin” och erkände även att hon inte hoppades på framgång för honom under Melodifestivalen.
– Jag har kommit över honom, men inte det han gjorde mot mig, har hon tidigare sagt.
Eric Saade har å sin sida valt att vara mer återhållsam kring uppbrottet och har tidigare sagt att han inte velat prata om relationen “av respekt”.
Har gått vidare med nytt liv i Italien
Sedan uppbrottet har Nicole Falciani gått vidare och funnit kärleken i Adem Berisha. Paret bor i dag tillsammans i Italien där Nicole också byggt upp ett nytt liv.
I sociala medier delar hon ofta glimtar från vardagen i Italien, samtidigt som karriären fortsatt att växa med nya samarbeten, tv-projekt och podcastframträdanden.
Trots att det gått flera år sedan det omtalade uppbrottet verkar erfarenheten fortfarande ha påverkat Nicole – men i dag ser hon också relationen som något som hjälpt henne att förstå sig själv bättre.