Peg Parnevik är singel – efter uppbrottet med “Robinson”-profilen
Kärlekssagan är över. Peg Parnevik och pojkvännen Sebastian De La Vega har gått skilda vägar efter tre år tillsammans – något artisten nu bekräftar.

Och trots att relationen tog slut redan tidigare, har det varit en del förvirring kring parets status.
Därför blev det slut
Peg Parnevik berättar att uppbrottet skedde efter inspelningen av Robinson, där Sebastian De La Vega medverkade i årets säsong.
Du minns kanske att han valde att lämna programmet i förtid – bland annat för att åka hem och fira Pegs 30-årsdag. Men kort därefter tog relationen slut.
– Vi är inte tillsammans just nu, säger Peg Parnevik till Aftonbladet.
Hon beskriver uppbrottet som relativt odramatiskt och betonar att de fortfarande har en fin relation.
– Vi är fortfarande vänner och jag var jättestolt över honom när han gjorde Robinson. Det var jag som pushade honom till att vara med.
Driver bolag tillsammans
Trots uppbrottet finns det fortfarande ett gemensamt band kvar – paret äger och driver nämligen bolaget Peggy World tillsammans.
Det innebär att de fortsatt kommer ha kontakt, även om relationen nu ser annorlunda ut privat.
“Jag fokuserar på mig själv”
Trots separationen verkar Peg må bra – och tar tiden till att landa i sig själv.
– Det är klart att det är tråkigt att det tog slut, men jag fokuserar på mig själv, min familj och jobbet, säger hon.
Någon ny romans är inte aktuell just nu – istället låter hon livet ha sin gång.
– När det händer så händer det.
Förvirringen efter “Robinson”
Så sent som nyligen pratade Sebastian De La Vega om relationen som om den fortfarande pågick – något som nu visar sig bero på att intervjun gjordes tidigare.
– Det har blivit lite förvirring där, förklarar Peg.
Läs även: Sebastian De La Vega öppnar upp om saknaden efter Peg Parnevik under “Robinson”
Tre år tillsammans
Paret har varit tillsammans i tre år och synts tillsammans på flera galor och i sociala sammanhang. Uppbrottet markerar därför slutet på en längre relation – men utan dramatik.
Så även om kärleken tagit slut, verkar relationen ha landat i något annat: respekt, vänskap – och en ny fas i livet
Läs även: “Robinson” våren 2026 – Alla deltagare!