Peg Parnevik om uppbrottet med Filip Lamprecht – “Han sms:ade mig”
Peg Parnevik har tidigare varit öppen med sitt uppmärksammade uppbrott från Filip Lamprecht – och nu berättar hon mer om hur allt faktiskt gick till bakom kulisserna.

“Jag var inte ens i Sverige”
Relationen mellan Peg Parnevik och Filip Lamprecht varade i sex år, men våren 2021 tog det plötsligt slut i samband med Filips medverkan i Let’s Dance.
I podcasten Brottarbröder delar Peg med sig av detaljer som fångat många lyssnares uppmärksamhet – inte minst hur uppbrottet gick till.


– Jag vet inte ens hundra procent vad som hände. Han gjorde slut med mig, jag var inte ens i Sverige, jag var i USA. Han sms:ade mig, berättar hon.
@brottarbroder #PegParnevik ♬ Mirror (Lil Wayne feat. Bruno Mars Tribute) – The Karaoke Kid
Ett abrupt slut
Enligt Peg kom beskedet som en total chock.
Hon beskriver hur relationen snabbt gick från kärleksfull till över – utan någon längre förklaring.
– Det gick från att “jag älskar dig, det kommer bli så bra” till “vi borde göra slut”, säger hon.
När hon sedan kom hem till Sverige hade Filip redan flyttat ut.
– Det var bara “you’re out”, berättar hon i podden.
En tuff period med kritik
Samtidigt som uppbrottet skedde befann sig Peg mitt i en intensiv period i offentligheten. Under Filips medverkan i Let’s Dance spreds rykten och spekulationer – något som också ledde till kritik och hat i sociala medier.

Peg har tidigare berättat att hon upplevde att hennes känslor inte togs på allvar.
– Det svåraste för mig var att det inte fanns någon respekt riktigt. Det är ett tv-program, men det finns riktiga personer och känslor bakom, säger hon.
Hon erkänner att hon kanske reagerade starkt – men menar samtidigt att situationen påverkade henne mer än många förstod.
Att gå vidare efter uppbrottet
Trots den tuffa tiden har Peg Parnevik gått vidare – både i livet och i karriären.
Musiken har blivit en viktig kanal för att bearbeta känslor, och hennes texter speglar ofta just erfarenheter av relationer, kärlek och uppbrott.
Och kanske är det just den ärligheten som gör att så många känner igen sig i hennes berättelse.
För ibland ser verkligheten bakom en relation helt annorlunda ut än den bild som syns utåt.