Beter du dig annorlunda på jobbet än när du är hemma med familjen? I olika situationer tar vi ofta olika roller och på arbetsplatsen kan det bli extra tydligt. Kommer du med ideér, planerar eller bara följer mottot “go with the flow”? Gör quizet och ta reda på vem du är på jobbet!
Foto: Unsplash/ @stilclassics & @zivkovicxfilip
Vem är du på morgonmötet?
Hur tror du att dina kollegor uppfattar dig?
Det är sol och lunchrast, vad gör du?
Det går rykten om uppsägningar på jobbet, hur agerar du?
Jobbdagen är slut och du ska gå hem, vad har du för planer för kvällen?
Alla frågor måste besvaras!
Du är helt klart ledaren!
Här har vi en klar och tydlig ledare! Du gillar att ta ansvar och att prata med människor runt omkring dig. Du tycker om att ha många bollar i luften och att ta beslut som både gäller dig och andra. Samtidigt som du gillar att stå i centrum tar du tacksamt emot förslag och ideér från dina kollegor. Du skulle vara en bra chef!
Du är den kreativa!
Du älskar att skapa och göra om och kommer ständigt med nya tankar och funderingar. Du älskar att se hur saker och ting kan förbättras och utvecklas. På fritiden gillar du också att använda din kreativitet. Alla borde ha en som dig på jobbet!
Du är en "doer"!
Här har vi personen som får allt gjort! Du sitter aldrig och rullar tummarna utan har lärt dig att det bästa är att ta tag i allt direkt. Ju längre du skjuter på det desto mer ångest får du. Du älskar att planera och ha en to-do-list där du kan stryka över saker när de är klara!
Du är slackern!
Trots att du ibland kan vara lite disträ gillar dina kollegor dig! Du bjuder på dig själv och ger andra ett gott skratt. Kanske har du inte hittat ditt absoluta drömjobb än, men tänk på att det ändå är bra att komma i tid och visa framfötterna framöver!