Shakira och Gerard Piqué separerar efter otrohetsdrama

Publicerad den 2 juni 2022 av Metro Mode

Efter tolv år tillsammans går världsstjärnan Shakira och fotbollstjärnan Gerard Piqué skilda vägar. I ett pressmeddelande från Shakira kommunikationsbyrå bekräftar hon att paret har separerat och ber om att respektera sönernas privatliv.

Foto: Instagram @3gerardpicue

“Vi är ledsna över att bekräfta att vi går skilda vägar. För våra barns välbefinnande, som är vår högsta prioritet, ber vi att ni respekterar deras privatliv”, skriver Shakiras kommunikationsbyrå i ett pressmeddelande.

Blev ett par 2010

Paret träffades 2010 under inspelningen av musikvideon till VM-låten “Waka Waka” och Gerard Piqué var en av de fotbollsspelare som medverkade. Kort därefter blev artisten och fotbollstjärnan ett par.

Paret har bott tillsammans i Barcelona och har barnen Milan och Sasha tillsammans. Men efter att Shakira enligt uppgift ertappat maken med en annan kvinna ska paret nu ha gått skilda vägar och flyttat isär. Pique ska istället ha flyttat in i en ungkarlslya i Barcelona och ska, enligt El Periodico, även ha spenderat mycket tid på Barcelonas nattklubbar.

Foto: Instagram @shakira/@3gerardpicue

Källa: El Periodico

Mer från Metro Mode

  1. Pappans toalettbesök med döttrarna blev viralt – nu får kritiken konsekvenser

  2. Forskare: Rött hår blir allt vanligare – kan bero på naturligt urval

  3. Här är bästa vaniljglassen i butik – testvinnaren får toppbetyg

  4. Barbra Streisands fina hälsning till gravida Anne Hathaway

  5. Sju blommor att lägga under kudden i midsommar - enligt dejtingexperten

  6. Perla Malmberg öppnar upp om överdosen

  7. Let's Dance 2026 – alla deltagare som är klara hittills