Shia LaBeouf till rehab – misshandlade två män

Publicerad den 27 februari 2026 av Metro Mode

Nyligen greps Shia LaBeouf för misshandel av två män i New Orleans, USA. Nu beordras skådespelaren att skriva in sig på rehab, det rapporterar The Guardian.

Man Down

Tidigare denna månad greps Shia LaBeouf misstänkt för misshandel i New Orleans, USA. Nu beordras han att söka behandling för sitt drogberoende.

Använde homofobiska skällsord

För drygt en vecka sedan greps LaBeouf i New Orleans efter att ha misshandlat två män på en bar i stadens franska kvarter. Nya uppgifter visar att skådespelaren dessutom kallade männen för homofobiska skällsord.

Nu har en domare beordrat skådespelaren att genomgå regelbundna drogtester, skriva in sig på rehab samt betala en borgenssumma på 100 000 dollar (motsvarande cirka 90 000 svenska kronor).

Domaren uppmanade även honom att hålla sig borta från sina offer och baren där han arresterades.

LaBeouf ska åter infinna sig i rätten den 19 mars.

Mer från Metro Mode

  1. Pernilla Wahlgrens sommarplaner med Christian Bauer – tar med maken på turnén: ”Det blir mysigt”

  2. Så ser familjerna Wahlgren och Ingrossos släktträd ut 2026

  3. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  4. "Hot divorcee summer": Trenden som gör sommaren roligare

  5. Katie Holmes hyllar sin pappa på fars dag – delar ovanlig familjebild

  6. Martin Kragh om livet med cancer i Sommar i P1: ”Det är en vanlig dag och den är helt perfekt”

  7. Källa: Taylor Swift har spelat in kärlekslåt till Travis Kelce