Ta dig till baren i Nordpolen och få gratis gin för resten av livet!

Publicerad den 15 april 2019 av Metro Mode

Ginföretaget Arctic Blue Gin vill testa alla gin-älskare där ute och se hur pass villiga de är för att få obegränsat med sprit. Klarar du en vandring i 40 minusgrader kanske detta är utmaningen för dig!

 Foto: Unsplash

Väljer du alltid en GT när du ska beställa en drink ute på krogen? Då kanske det här kan vara tävligen för dig! Det är nämligen så att ginföretaget Arctic Blue Gin öppnar upp en pop-up-bar på Nordpolen och det återstår nu att se om någon lyckas ta sig till baren. Arctic bar kommer att öppna på jordens nordligaste punkt och bara hålla öppet under en enda dag, onsdag den 17 april.

Företaget har själva skickat ut både en fotograf och polarexpert till platsen och teamet har inlett sin veckolånga resa i 40 minusgrader för att lyckas slå upp baren i tid. Varför de valde just Nordpolen svarar företagets grundare på i ett uttalande till Allt om resor.

– För att överleva där måste du vara lite tokig och rejält tuff. Precis som de vilda blåbär vi kryddar vår gin med som kämpar i frusen mark för att hålla sig vid liv, säger grundaren.

Källa: Allt om resor

 

Mer från Metro Mode

  1. Olivia Rodrigo startar musikfestival

  2. Liam Paynes son Bear ärver nästan 300 miljoner kronor efter stjärnans död

  3. Amanda Romare om uppväxten, ångesten och känslan av att vara en bluff i Sommar i P1

  4. Pernilla Wahlgrens sommarplaner med Christian Bauer – tar med maken på turnén: ”Det blir mysigt”

  5. Så ser familjerna Wahlgren och Ingrossos släktträd ut 2026

  6. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  7. Pernilla Wahlgren sjuk inför Allsång på Skansen-premiären: ”Jättenojig”