Veckans utmaning med Cassandra Brunstedt - välja bort socker under 14 dagar

Publicerad den 30 januari 2019 av Metro Mode

Metro Modes innehållschef Cassandra Brunstedt presenterar nya utmaningar på bloggen varje vecka. Denna vecka rör det sig om att aktivt välja bort socker under två veckors tid. Du hakar väl på?

Foto: Unsplash

– Anledningen till det är enkel. Jag älskar socker och om helgerna äter jag för mycket av det. Så pass att jag nästan får abstinens om veckodagarna vilket är lite sjukt då jag är rätt hälsosam i övrigt, skriver Cassandra på bloggen.

Cassandra förklarar också att hon aldrig kommer att sluta äta socker eller bakverk helt och hållet. Men eftersom hon aldrig tidigare valt bort socker så passar utmaningen utmärkt. Hon vill se hur 14 dagar utan socker kommer att påverka henne.

Antar du utmaningen? In på Cassandras blogg för härlig pepp!

Här hittar du Cassandras tidigare utmaningar!

Mer från Metro Mode

  1. "Sense and Sensibility": Nu är trailern här!

  2. Jonas Bonnier avslöjar 20 år gammal hemlighet i Sommar i P1

  3. Brooklyn Beckham rasar efter David Beckhams fars dag-inlägg

  4. Ciara Janson om livet efter uppbrottet från Måns Zelmerlöw: ”Byggt upp allt från grunden”

  5. Peg Parnevik om ätstörningen: "Gråten ligger i halsen"

  6. Olivia Rodrigo startar musikfestival

  7. Liam Paynes son Bear ärver nästan 300 miljoner kronor efter stjärnans död