Vinnare Idol 2022 - Nike Sellmar

Publicerad den 26 november 2022 av Metro Mode

Ännu en säsong av Idol 2022 lider mot sitt slut, och efter en kokande final i Tele2 Arena kan vi nu konstatera att Nike Sellmar från Piteå står som vinnare.

Foto: TV4

Det var under auditionstoppet i Åre som Nike Sellmar klev in och stal först juryns, och sen tittarnas hjärtan. Med sin gitarr, sin charm och sin version av Maren Morris “Better Than We Found It” sjöng hon sig raka vägen till Stockholm och slutaudition. Det var under kvalveckan i Kungsträdgården som hon verkligen gjorde sin entré, och sedan dess har hon fått stående ovationer vecka efter vecka.

Under den stora finalen stod det till slut mellan Nike och Albin Tingwall från Sigtuna, som också gjort sig till en stor favorit hos tittarna. Efter tre rafflande ronder stod det dock klart att det var Nike som tog hem rubbet. Stort grattis säger vi till Nike!

Mer från Metro Mode

  1. Olivia Rodrigo startar musikfestival

  2. Liam Paynes son Bear ärver nästan 300 miljoner kronor efter stjärnans död

  3. Amanda Romare om uppväxten, ångesten och känslan av att vara en bluff i Sommar i P1

  4. Pernilla Wahlgrens sommarplaner med Christian Bauer – tar med maken på turnén: ”Det blir mysigt”

  5. Så ser familjerna Wahlgren och Ingrossos släktträd ut 2026

  6. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  7. Pernilla Wahlgren sjuk inför Allsång på Skansen-premiären: ”Jättenojig”