Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Home

Byredo släpper doftljus i samarbete med Ikea

Det svenska dofthuset Byredo har med sina populära parfymer och doftljus skaffat sig en stark position både nationellt och internationellt. För bara några veckor sedan lanserades en förlängning av varumärket, Byredo Makeup, och nu är det dags för nästa stora nyhet.

Foto: Ikea

I början av november kommer ett spännande nytt inslag till många av Ikeas varuhus, då doftljusen som Byredos grundare Ben Gorham har tagit fram för inredningsjätten lanseras. Idén kom till utfrån den stora inverkan på människors känslor och humör som dofter kan ha – olika dofter kan ge oss allt från en känsla av hemma till julkänsla, och slunga tillbaka oss till barndomen eller andra stämningar på ett ögonblick.

– Doft är en mycket relevant del av hemmet och det skapar en känsla av komfort och trygghet. Vi försöker utveckla en mängd av dofter som stärker idén att alla har olika relationer till en doft, och ingenting är rätt eller fel, säger Ben Gorham i ett pressmeddelande.

Resultatet blev doftljuskollektionen Osynlig, som består av 13 olika dofter som är antingen friska, blommiga eller träiga. Ljusen kommer i tre olika storlekar (totalt finns det 19 olika ljus) och priserna kommer att ligga mellan 49 och 249 kronor. Kollektionen släpps den 6:e november i alla Ikeas svenska varuhus förutom Haparanda, Gävle, Örebro, Sundsvall och Linköping och på Ikea.se.

Läs också: Här är allt du behöver veta om lanseringen av Byredo Makeup

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!