Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mamma

Barnmärket Newbie tvingas införa maxköp – här är anledningen

Kappahls populära barnmärke Newbie har hög efterfrågan och tvingas nu införa maxköp på hemsidan – här är anledningen!

Foto: Kappahl

Kappahls barnmärke Newbie har de senaste åren blivit superpopulärt – något som nu har lett till problem. Den senaste tiden har nämligen kunder handlat extra mycket kläder på webbsidan för att sedan sälja vidare för ett högre pris på sälj- och köpsidor, något som har gjort att kläderna snabbt har tagit slut och lämnat andra kunder missnöjda. Ehandel.se skriver att det främst är Newbies limiterade kollektioner som det rör sig om.

Nu har Kappahl infört ett maxköp på hemsidan för att få stopp på problemet – numera är det ett maxköp på fem plagg per hushåll som gäller. Charlotte Högberg, kommunikationschef på Kappahl, säger till Ehandel.se att Newbie är ett mycket populärt varumärke som möter en stor efterfrågan vid varje kollektionssläpp. “Då vi vill att så många som möjligt ska få möjlighet att handla de populära Newbie-plaggen har vi valt att begränsa antalet plagg per hushåll i våra limiterade Newbie-kollektioner”, säger hon.

Källa: Modette

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!