instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
mode

All Blues x H&M – djärva smycken för vardagsbruk

Av: Metro Mode

All Blues har blivit internationellt erkänt tack vare sina coola designer tillverkade i återvunna material. Nu släpper det Stockholmsbaserade smyckesvarumärket en kapselkollektion tillsammans med allas vårt H&M!

Foto: H&M

Modern design och gediget hantverk möts i All blues nya kapselkollektion som är framtagen i samarbete med H&M. Här är allt du behöver veta om de snygga nyheterna som släpps denna månad!

Foto: H&M
Foto: H&M
Foto: H&M

Traditionella metoder möter 3D-printing

All Blues grundades 2009 av Jacob Skragge och hans Stockholmsbaserade team. Idag arbetar de med lokalt erhållna material och kombinerar traditionell vaxgjutning med modern 3D-printing i sin produktion.

Varumärket är känt för den särartade blandning av minimalism och uppseendeväckande estetik som har blivit dess signum – något som Skragge ser fram emot att H&M:s kunder nu ska få ta del av:

“All Blues är intresserade av att skapa produkter för vardagsbruk. Vår energi kommer från skärningspunkten mellan kvalitet, design och kultur. Vi gillar form som är reducerad men ändå djärv, och den här kollektionen fokuserar på garderobens fundament. Jag är hedrad över att kunna ta med mig allt detta till en bredare publik med H&M, och fortsätta att skapa objekt med långsiktig mening”, säger han i ett pressmeddelande.

Foto: H&M

Det ingår i All Blues kollektion för H&M

Själva kollektionen innefattar tre ringar, tre armband, tre örhängen, ett ear cuff-örhänge och ett halsband. Nyheterna präglas av rejäla, geometriska former och solida kedjor. Smyckena är tillverkade i Sverige och består av 925 sterling silver. Samtliga produkter är tillverkade i återvunnet silver som är ansvarsfullt framställt lokalt.

Gemensamt för produkterna är att de utstrålar djärvhet och självförtroende – de gör ett intryck samtidigt som de passar till de flesta outfits.

“Vi har länge varit fascinerade av All Blues och deras smycken. De har en så distinkt estetik som backas upp av starka värderingar. I den här kapsel-kollektionen var vi alla kompromisslösa med varje detalj och inspirerade av varandra. Vi ser fram emot att folk ska upptäcka kollektionen och hitta saker som kommer att bli en del av dem för alltid”, säger Ann-Sofie Johansson, designchef för damkläder och kreativ rådgivare på H&M.

Kollektionen släpps på H&M:s hemsida den 23 maj.

Annons
Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår