H&M lanserar nytt lågpris-varumärke – första butiken öppnar redan i år
Den senaste tiden har vi nästan blivit bortskämda med att H&M lanserar nya spännande varumärken, först ut var Arket, sen kom Nyden och nu lanserar de ytterligare ett – Afound.
Det nya varumärket kommer att vara en marknadsplats där det kommer finnas produkter inom mode och livsstil, men till ett rabatterat pris. I butikerna kommer det självklart finnas varor från H&Ms egna märken men även från andra välkända och omtyckta märken, både internationella och svenska.
Det kommer både finnas digitala och fysiska butiker där de har samma typ av utbud. Säsongslösa produkter som passar olika typ av plånböcker. Afound kommer även lansera unika och limiterade kollektioner från olika varumärken.
Vi behöver inte vänta länga på att den nya butiken ska öppna. Planen är att både den digitala och fysiska butiken kommer att öppna i början av 2018. Den första butiken i Sverige kommer att ligga på Drottninggatan i Stockholm.
– Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound, i ett pressmeddelande.