Holdit inleder samarbete med Regnbågsfonden
Den 1 juni i år inleder Holdit tillsammans med Regnbågsfonden sin första kampanj. För varje sålt regnbågsskal går 20 kronor oavkortat till Regnbågsfonden. Erbjudandet löper under hela juni månad på holdit.com och är den första kampanjen som varumärket gör tillsammans med stiftelsen.
Tillsammans med Regnbågsfonden har Holdit valt ut fem silikonskal från sortimentet som går i regnbågens färger. För varje sålt regnbågsskal går 20 kronor oavkortat till att finansiera organisationer och projekt som aktivt arbetar för att motverka att regnbågspersoner diskrimineras, förföljs och dödas.
Skalen som är utvalda till kampanjen är i dagsläget bästsäljande produkter och kommer märkas med Regnbågsfondens logotyp för att kunderna lätt ska kunna se vilka produkter som ingår i kampanjen. “Vi vill uppmärksamma organisationer som står för allas lika värde, oavsett sexuell läggning – alla ska ha fullständiga friheter och demokratiska rättigheter och därför står vi stolt bakom Regnbågsfondens arbete och detta samarbete”, säger Anders Nilsson, Produktansvarig på Holdit.
Kampanjen går live på holdit.com den 1 juni och löper under hela juni månad.