instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
mode

Var femte svensk kommer ha en “ful jultröja” i år

Av: Metro Mode

Att bära en jultröja, som ofta är medvetet ful, blir alltmer populärt i Sverige. Var femte svensk planerar att bära en i jul, visar nya siffror från Klarna. Nedan listar vi våra favoriter!

Foto: Bridget Jones

Konceptet ‘Den Fula Jultröjan’ såg dagens ljus för första gången i USA på 50-talet, men det var under 80-talet som jultröjan växte i popularitet tack vare synlighet i filmer och TV-program. På senare år har fenomenet fått allt större fäste i Sverige – något som både Klarnas julundersökning och Partykungens försäljningsstatistik visar på.

Mest populär är tröjan bland personer i åldern 18-25 år. Hela 65% i den ålderskategorin uppger i Klarnas undersökning att de gillar fula jultröjor.

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår