Albin Lee Meldau klar för Så Mycket Bättre 2022

Publicerad den 3 maj 2022 av Metro Mode

I den kommande säsongen av “Så mycket bättre” får vi ett kärt återseende av artisten Albin Lee Meldau som kommer att delta för andra gången.

Foto: Fredrik Skogkvist/TV4

Senast Albin Lee Meldau gästade det folkkära programmet där olika artister tolkar varandras låtskatter var 2018. I ett pressmeddelande berättar Albin att han ser fram emot att delta i programmet en andra gång. “Jag ser verkligen fram emot att vara med igen, ska bli roligt att få visa vem jag är idag och självklart hoppas jag att mina musikaliska tolkningar uppskattas av både mina medverkande artistkollegor och tittarna”, säger han. I den nionde säsongen av programmet var det många som blev positivt överraskade av Meldaus tolkningar av de andra, flera mer välkända, artisterna.

Foto: TV4

Den nya säsongen spelas i vanlig ordning in på Gotland under sommaren och sedan tidigare vet vi att andra deltagare bland annat kommer att vara Måns Zelmerlöv, Molly Hammar, Olle Jönsson och Norlie & KKV. Albin är aktuell med en sommarturné och ett nytt album på engelska som är planerat till 2023. För ep:n “Epistlar” är han också Grammisnominerad.

Den kommande säsongen av “Så mycket bättre” har premiär i oktober på TV4 och TV4Play.

Mer från Metro Mode

  1. Pappans toalettbesök med döttrarna blev viralt – nu får kritiken konsekvenser

  2. Forskare: Rött hår blir allt vanligare – kan bero på naturligt urval

  3. Här är bästa vaniljglassen i butik – testvinnaren får toppbetyg

  4. Barbra Streisands fina hälsning till gravida Anne Hathaway

  5. Sju blommor att lägga under kudden i midsommar - enligt dejtingexperten

  6. Perla Malmberg öppnar upp om överdosen

  7. Let's Dance 2026 – alla deltagare som är klara hittills