Amanda och Sergio från "Love is Blind: Sverige" skiljer sig

Publicerad den 13 april 2026 av Metro Mode

De träffades i Netflix succéprogram “Love is Blind: Sverige”. Nu ska Amanda Rincon Jonegård och Sergio Rincon skilja sig, det rapporterar Aftonbladet.

Foto: Instagram @mrsrinconjonegard

Love is Blind-profilerna Amanda Rincon Jonegård och Sergio Rincon har gått skilda vägar, det skriver Aftonbladet.

Träffades i svenska Love is Blind

Trots att paret ännu inte har kommenterat skilsmässan offentligt, har Amanda gett en liten inblick i hur hon mår. Under måndagskvällen delade hon en Instagram story med en bild på innehållet från sin väska – utspritt och i total oordning. Till bilden skrev hon:

”Ser ut som min hjärna just nu … 100 olika tankar och känslor.”

Enligt Aftonbladet lämnade Amanda in en skilsmässoansökan till Stockholms tingsrätt under helgen. Nu väntar en betänketid på sex månader innan skilsmässan kan gå igenom.

Amanda och Sergio träffades i den första säsongen av Love is Blind: Sverige, som spelades in 2023 och sändes 2024.

Vid återföreningen avslöjade paret att de väntade tillökning, och i maj 2024 föddes deras äldsta son, Ralf. I juli 2025 växte familjen på nytt då de välkomnade sonen Hugo.

Läs även:

Love is Blind-paret Sergio och Amandas barnbesked: “En lillebror”

Heta känslor i Love is Blind-återföreningen: “Barnunge”

Love is Blind-Amanda om Sergios tvekan: “Blev helt knäpp”

Mer från Metro Mode

  1. "Hot divorcee summer": Trenden som gör sommaren roligare

  2. Katie Holmes hyllar sin pappa på fars dag – delar ovanlig familjebild

  3. Martin Kragh om livet med cancer i Sommar i P1: ”Det är en vanlig dag och den är helt perfekt”

  4. Källa: Taylor Swift har spelat in kärlekslåt till Travis Kelce

  5. Charli XCX: "Jag har aldrig mått sämre"

  6. Let's Dance 2026 – alla deltagare som är klara hittills

  7. Emilio Ingrosso delar nostalgisk familjebild med Pernilla Wahlgren och barnen