Amanda och Sergio från "Love is Blind: Sverige" skiljer sig
De träffades i Netflix succéprogram “Love is Blind: Sverige”. Nu ska Amanda Rincon Jonegård och Sergio Rincon skilja sig, det rapporterar Aftonbladet.

Love is Blind-profilerna Amanda Rincon Jonegård och Sergio Rincon har gått skilda vägar, det skriver Aftonbladet.
Träffades i svenska Love is Blind
Trots att paret ännu inte har kommenterat skilsmässan offentligt, har Amanda gett en liten inblick i hur hon mår. Under måndagskvällen delade hon en Instagram story med en bild på innehållet från sin väska – utspritt och i total oordning. Till bilden skrev hon:
”Ser ut som min hjärna just nu … 100 olika tankar och känslor.”
Enligt Aftonbladet lämnade Amanda in en skilsmässoansökan till Stockholms tingsrätt under helgen. Nu väntar en betänketid på sex månader innan skilsmässan kan gå igenom.

Amanda och Sergio träffades i den första säsongen av Love is Blind: Sverige, som spelades in 2023 och sändes 2024.
Vid återföreningen avslöjade paret att de väntade tillökning, och i maj 2024 föddes deras äldsta son, Ralf. I juli 2025 växte familjen på nytt då de välkomnade sonen Hugo.
Läs även:
Love is Blind-paret Sergio och Amandas barnbesked: “En lillebror”