Bianca Ingrosso besviken på fansen: “Lajkar aldrig våra kampanjer”
Bianca Ingrosso är besviken på sina fans, som enligt henne inte är tillräckligt stöttande när hon marknadsför nya kampanjer. “Det är så himla tråkigt”, säger hon i sin senaste video på YouTube.
Bianca Ingrosso är som bekant inte endast en tv-personlighet och influencer – hon är även entreprenör, och har som bekant varit med och startat både sminkföretaget Caia Cosmetics, smyckesbolaget Ani Who och klädmärket Àvora.
Idag har drygt hälften av Caia sålts till riskkapitalbolaget Verdane men Ingrosso är fortfarande ansiktet utåt för sminkmärket och hennes fans är vana vid att se henne i företagets kampanjer. Nu menar Bianca dock att fansen (som främst består av unga tjejer) lämnar en del att önska när det kommer till just hennes kampanjer.
Läs även: Den här krönikan handlar inte om Bianca Ingrosso!
“Så himla tråkigt”
Ingrosso har nyligen börjat dela videor på YouTube efter ett längre uppehåll. I sin senaste video passar hon på att lufta sin besvikelse:
“En sak jag faktiskt vill begära av er, nu när jag är så snäll och kommer tillbaka på Youtube… jag vet att det är mycket lanseringar. Jag vet att det är mycket pushar och det är mycket publicering. Och vi behöver ju enligt lag skriva ‘reklam för’ osv… men så fort vi lägger upp någonting som vi arbetat så hårt för, så att ni ska bli underhållna och tycka att det ser fint ut och liksom känna att ni vill vara en del av det som är vår största passion, vilket är att driva bolag och allt det innebär, då lajkar ju ni aldrig.”
Hon fortsätter: “Det är så fort man lägger upp en kampanj. Det här är ju inte ett samarbete, det här är verkligen ‘my babies’, och så får man inga likes. Det är så himla tråkigt.”
Ingrosso menar att hennes kampanjer går att jämföra med exempelvis Benjamin Ingrossos inlägg om att han “haft en konsert”:
“Det är exakt samma sak, då vill man ju stötta”, säger hon. “Fan, jag hade blivit så glad om ni hade velat stötta lite mer i form av pepp. Och jag brukar aldrig be om sådant.”
Bianca avslutar med att säga att hennes kampanjer inte går att likställas med en vanlig influencers reklamsamarbeten:
“För oss är det ju inte ‘sälj’, som en influencer. För mig är det verkligen mitt levebröd och min absolut ‘biggest passion’, så som eran passion kanske är dansa eller måla eller vad fan det är.”