Brad Pitt: Jag hade en mild depression i flera år

Publicerad den 24 juni 2022 av Metro Mode

I en intervju med GQ berättar skådespelaren Brad Pitt öppenhjärtigt om den ensamhet han upplevt sedan barndomen. “Jag tror att jag hade en mild depression i flera år”, säger han.

Foto: Shutterstock

Brad Pitt, som slog igenom med sin roll i Thelma and Louise i början av 90-talet, är tveklöst en Hollywoods mest framgångsrika skådespelare. Dessutom har han en imponerande meritlista som producent med filmer som “12 years a slave” och “Eat Pray Love” i bagaget.

Men i en intervju med GQ hävdar Pitt att han befinner sig i slutet av sin karriär:

“Jag ser det som att jag sjunger på sista versen”, säger han. “Vad kommer den här sista delen bli? Och hur vill jag lägga upp den?”

“Har alltid känt mig ensam”

Stjärnan berättar att hans inre liv inte riktigt speglat hans enorma popularitet genom åren:

“Jag har alltid känt mig väldigt ensam”, säger Pitt, som berättar att det är en känsla han haft sedan barndomen. “[D]et är inte förrän på senare tid som jag har blivit mer omfamnad av vänner och familj.”

Pitt säger även att musik har varit en källa till glädje på sistone:

“Musik fyller mig med så mycket glädje”, säger han. “Glädje har varit en nyare upptäckt, senare i livet. Jag tror att jag hade en mild depression i flera år, och det var inte förrän jag insåg det och försökte omfamna alla sidor av mig själv – det vackra och det fula – som jag har kunde fånga dessa ögonblick av glädje.”

Källa: GQ

Mer från Metro Mode

  1. Olivia Rodrigo startar musikfestival

  2. Liam Paynes son Bear ärver nästan 300 miljoner kronor efter stjärnans död

  3. Amanda Romare om uppväxten, ångesten och känslan av att vara en bluff i Sommar i P1

  4. Pernilla Wahlgrens sommarplaner med Christian Bauer – tar med maken på turnén: ”Det blir mysigt”

  5. Så ser familjerna Wahlgren och Ingrossos släktträd ut 2026

  6. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  7. Pernilla Wahlgren sjuk inför Allsång på Skansen-premiären: ”Jättenojig”