Charli XCX: "Jag har aldrig mått sämre"
I en ny intervju med Rolling Stone berättar Charli XCX att hennes psykiska hälsa har dalat under senare tid. “Det blev så illa att min ångest påverkade mig fysiskt”, säger hon till tidningen.

Charli XCX är en av världens hetaste artister just nu. Samtidigt kämpar hon med sitt mående, det berättar hon för Rolling Stone.
“Har aldrig mått sämre”
Charli XCX är aktuell med sitt sjunde album, Music, Fashion, Film som släpps i juli. Albumet är det första sedan Brat, som gjorde succé när det kom ut 2024.
Men framgångarna har kostat på. I intervjun berättar artisten att hon kämpar med ångest:
“Det blev så illa att min ångest påverkade mig fysiskt, och jag kan inte fortsätta leva på det sättet”, säger hon till tidningen.
Charli XCX berättar att hon har flera verktyg för att mildra problemen: Hon går i terapi, har dragit ner på kaffe, och planerar att se till att nästa turné blir mindre påfrestande.
Hon har också dragit ner på sociala medier:
“Jag har faktiskt varit offline mycket mer”, säger hon. “Jag tittar inte lika ofta längre. Det är bara bättre för min hjärna. Jag vet att folk förmodligen inte kommer tro mig, för jag har tidigare varit en artist som varit online väldigt mycket.”
Hon fortsätter:
“Men på senare tid har jag haft så mycket problem med min mentala hälsa att, om jag ska vara ärlig, jag aldrig har mått sämre i mitt liv.”
Läs även:
Charli XCX tvingades försvara beslut att inte skaffa barn!