Emilio Ingrossos fina hyllning till Pernilla Wahlgren på mors dag: ”Tack för att du gav våra barn kärlek”
Trots att det var många år sedan Pernilla Wahlgren och Emilio Ingrosso gick skilda vägar visar de att familjebanden fortfarande är starka.

På mors dag valde Emilio att uppmärksamma sin exfru med en varm och personlig hyllning på Instagram – något som snabbt fick följarna att reagera.
Kärleksfull hälsning till Pernilla
I inlägget publicerade Emilio Ingrosso en äldre bild på Pernilla från deras bröllopsdag och riktade några kärleksfulla ord till mamman till hans barn.
”Till världens bästa mamma. Tack för att du gav våra barn kärlek, trygghet och så många fina minnen. Grattis på mors dag”, skrev han.

Hyllningen fick snabbt stor uppmärksamhet bland följarna, som hyllade den fina gesten mellan de tidigare makarna.
Pernilla själv var inte sen med att svara i kommentarsfältet:
“Tack Emilio❤️ Väldigt väldigt glad för dina ord…! 🙏🙌❤️ Världens finaste barn och barnbarn har vi! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️”, skrev hon i kommentarsfältet.

Det varma utbytet fick många följare att reagera och flera lyfte fram hur fint det är att se de tidigare makarna visa uppskattning för varandra efter alla år. Trots att relationen tog slut för länge sedan är det tydligt att kärleken till familjen fortfarande förenar dem.
Har tre barn tillsammans
Pernilla Wahlgren och Emilio Ingrosso träffades på 1980-talet och blev snabbt ett av Sveriges mest omskrivna kändispar. De gifte sig 1993 och fick barnen Oliver, Bianca och Benjamin Ingrosso.
Även om relationen tog slut efter nio år tillsammans har de genom åren fortsatt att vara en del av varandras liv genom barnen – och numera även genom barnbarnen.
På senare år har relationen mellan Pernilla och Emilio blivit betydligt varmare. Familjen har flera gånger synts tillsammans vid högtider, middagar och olika familjesammankomster, något som uppskattats av både barnen och följarna.

Ett omvälvande år för Emilio
Hyllningen kommer samtidigt under ett år som inneburit stora förändringar för Emilio.
Tidigare i år stod det klart att han och Åsa Ingrosso valt att gå skilda vägar efter elva års äktenskap. Sedan dess har båda öppnat upp om att de befinner sig i en ny fas i livet.
Åsa har flyttat till ett eget boende på Mallorca och har beskrivit de senaste åren som tuffa.
”Fy fasen rent utsagt. Jobbiga år bakom. Och inte minst det sista”, skrev hon nyligen på Instagram.

Emilio har i sin tur delat med sig av tankar om att gå vidare och skrev nyligen:
”Livet går vidare. Och det gör jag med.”

Bekräftade nya relationen
Under våren har Emilio också hittat kärleken på nytt.
Hans nya relation med Mille von Pless blev offentlig tidigare i år och har väckt stor uppmärksamhet. Paret har synts tillsammans både på sociala medier och i offentliga sammanhang, och Mille har själv beskrivit Emilio i mycket varma ordalag.

Trots den nya kärleken visar morsdagshyllningen att familjen fortsatt har en självklar plats i Emilio Ingrossos liv.
Följarna hyllar gesten
I kommentarsfältet har många följare lyft fram hur fint det är att se två tidigare partners visa uppskattning för varandra, trots att relationen sedan länge tagit slut.
Och även om både Pernilla och Emilio gått vidare i livet är det tydligt att de delar något som alltid kommer att förena dem – barnen, barnbarnen och alla minnen de skapat tillsammans genom åren.