Ett år efter hans bortgång - nu släpps ny musik från Avicii

Publicerad den 5 april 2019 av Metro Mode

I juni kommer vi få ta del av albumet “Tim”, producerat av Avicii. Det är artistens sista låtar, som familjen har beslutat att världen ska få ta del av. Redan i april släpps den första låten.

Foto: Rex

Det är över ett år sen vi nåddes av den chockerande nyheten om att den svenska dj-stjärnan Tim “Avicii” Bergling gått bort. Han blev endast 28 år gammal och lämnade en förkrossad värld efter sig. Då var han mitt i att färdigställa ett nytt album. Idag fick vi veta att albumet kommer släppas den 6 juni.

Stjärnans team meddelar i ett pressmeddelande att familjen har beslutat att dela albumet, som är tänkt att kallas “Tim”, med resten av världen. De låtskrivare som Tim tidigare jobbat tillsammans med säger att de kommer försöka slutföra låtarna så nära “Aviciis” vision som möjligt.

Redan den 10 april kommer vi få ta del av den första låten “SOS”. Vinsten kommer gå till stiftelsen “Tim Bergling Foundation.” Läs mer om stiftelsen som familjen har startat här.

”Tim ville göra skillnad – att vi startar stiftelsen i Tims namn är ett sätt att hedra hans minne och verka i hans anda”, skriver Tims familj.

Källa: DN

Mer från Metro Mode

  1. Sommarpratare 2026 - Här är hela listan för Sommar i P1

  2. Ariana Grande och Ethan Slater har gjort slut efter nästan tre år tillsammans

  3. Phubbing kan skada dina relationer – och få dig att uppfattas som mindre social

  4. Netflix-serien som alla pratar om just nu – bygger på ett av Storbritanniens mest omskrivna mordfall

  5. Svenskarnas favoriter på sommarbordet avslöjade - grillat och jordgubbar i topp

  6. Vanliga misstagen inför semestern – så undviker du stress redan innan resan

  7. Psykologens 5 bästa tips för en lyckligare sommar – så maxar du ledigheten