instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
noje

Killar beskriver sig som “Swifties” på Tinder

Av: Metro Mode

Taylor Swift-febern har kommit till Sverige! Inför världsartistens konserter i Stockholm har användandet av ordet “Swiftie” ökat markant bland Sveriges Tinderanvändare – och allra vanligast är epitetet bland män.

Foto: Shutterstock

I helgen gästar Taylor Swift Friends Arena i Stockholm, en händelse som artistens fans (åtminstone de som har lyckats lägga vantarna på biljetter) har sett fram emot sedan förra sommaren.

“Viktigt att visa sitt äkta jag”

Inför spelningarna – som är en del av Swifts The Eras-turné – har paljetter, pärlor och glitter fått ett uppsving på Amazon.se, säkerligen beroende på att många planerar att skapa sina egna outfits inför artistens Sverigebesök.

Även på Tinder märks det växande intresset för popstjärnan av: enligt dejtingappen har användandet av ordet “Swiftie” ökat med 20 procent i svenskarnas profiltexter under de senaste två månaderna. Singlarna beskriver sig själva som “Sveriges största Swiftie”, “en hardcore Swiftie” och medger att “att vara en Swiftie är typ ett deltidsjobb”. 

Intressant nog tycks det vara främst män som stoltserar med att vara fans: det är nämligen 22 procent fler manliga singlar som beskriver sig själva som “Swifties” än kvinnliga singlar, det avslöjar Tinder i ett pressmeddelande.

“Att visa sitt äkta jag, från den artist du älskar till det förhållande du vill ha, har aldrig varit viktigare när det kommer till dejting. Så var stolt om du är en Swiftie! Man vet aldrig, i dina ‘Wildest Dreams’ skulle du kunna hitta någon att ‘Shake it off’ med och börja din egen ‘Love Story'”, säger Laura Wilkinson-Rea, kommunikationschef på Tinder.

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår