Nöje

Kritiken efter Kenzas pappas död: “Du ska ut och resa, har du redan glömt din pappa?”

I januari gick Kenzas pappa bort efter en längre tids sjukdom och sedan dess har hon försökt gå tillbaka till vardagslivet. Men hennes läsare verkar inte vara nöjda med hennes bloggande. Nu berättar Kenza om hur hon egentligen mår och ber om läsarnas överseende.

kenzazouitenFoto: Eero Hannukainen / IBL

Det har gått lite mer än en månad efter att Kenzas pappa gick bort och just nu befinner sig bloggerskan utomlands – vilket verkar uppröra hennes följare. På sin blogg har hon lagt upp härliga strand- och matbilder, men i samma blogginlägg skriver hon att hon känner sig tvungen att förklara hur läget egentligen är, “Jag vet inte varför jag skrev detta, det här inlägget skulle ju handla om vår eftermiddag på stranden i förrgår. Men någonstans känner jag mig väl tvungen att förklara varför jag fortfarande är lite off eftersom jag fått kommentarer om det”. Kritiken från läsarna handlar nämligen om att Kenza ska ha gått vidare “för fort” efter pappans död och så snabbt inpå visar upp en glad sida på sina sociala medier. “Du ska ut och resa, har du redan glömt din pappa?” skriver en läsare.

“Varför uppdaterar du så dåligt? Varför tar du så dåliga bilder? Varför gör du inga vloggar? Du har blivit så tråkig!” är andra kommentarer Kenza har stött på. I ett blogginlägg besvarar hon nu kritiken:”Jag fattar att ni kanske tänker att jag mår bra nu för jag lägger upp bilder där jag poserar och ler. Men jag mår inte bra, inte på långa vägar”, skriver bloggerskan. Kenza berättar vidare att hon försöker gå tillbaka till sitt jobb och vanliga liv, men att det vissa dagar inte går att låtsas som om ingenting har hänt.

Nu ber hon sina läsare att ha överseende med hur hon mår, “Vill jag ena dagen sysselsätta mig med jobb och blogg och andra dagen stänga in mig hemma så måste jag få göra det”, säger hon. Vissa dagar är bättre än andra, men en sak är Kenza säker på. “Jag har inte sörjt färdigt och jag måste få göra det”.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar