Mino – syskonen Ingrossos nya varumärke kretsar kring matlagning
Livsmedel och köksredskap – så kan man sammanfatta Bianca, Oliver och Benjamin Ingrossos nya varumärke Mino, som hämtar inspiration från det italienska köket. Här är allt vi vet om syskonens gemensamma affärsprojekt!
Det var förra året som Bianca Ingrosso registrerade ett nytt bolag tillsammans med sina bröder, Oliver och Benjamin Ingrosso. Bolaget fick namnet Mi-No Market AB och enligt Breakit skulle dess verksamhet kretsa kring export, import och försäljning av livsmedel.
“Vår gemensamma vision”
Bianca hintade om lanseringen av det nya märket när hon nyligen höll en frågestund på YouTube:
“Jag ska släppa ett nytt varumärke. Det är jättekul, ni har sett det lite här och där men det är liksom ‘the biggest legacy’ – när jag ligger där på min dödsbädd kommer det vara såhär, ‘shit att vi kan ge vidare det här till vår familj’”, sa hon i sin vlogg tidigare denna månad.
Nu närmar sig lanseringen av varumärket Mino, som enligt vd:n Daniel Warence kretsar kring matlagning:
“Det handlar om försäljning av livsmedel och produkter kopplade till matlagning, exempelvis olika typer av köksredskap. Det är ett brett sortiment. En stor del kommer vara livsmedel kopplat till det italienska köket, och en annan del kommer vara verktyg, som stekpannor, skärbrädor och liknande”, sa han till Breakit tidigare i år.
Föga förvånande har märket en koppling till det italienska köket, något som framgår i ett pressmeddelande:
“Mino är vår gemensamma vision kring att sprida det italienska köket på sättet vi upplever och uppskattar det, där mat, möten och gemenskap är centrala”, säger syskonen i en kommentar.