instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
noje

Nicole Falciani kontaktades av klinik – erbjöds bröstoperation

Av: Metro Mode

I dokumentärserien Priset vi betalar berättar Nicole Falciani att hon har blivit kontaktad av skönhetskliniker som ville göra ingrepp på henne – allt för att marknadsföra sig själva. “Jag fick mail från nån: Vi vill börja jobba med influencers. Skulle du vilja göra brösten?”, säger hon.

Foto: Instagram @nicolefalciani

Priset vi betalar är SVT:s dokumentärserie där Journalisten Frida Söderlund tar oss med in i en värld där unga influencers blivit reklampelare för sponsrade skönhetsoperationer.

Erbjöds att operera brösten

En av de som har blivit kontaktad av kliniker som erbjudit sina tjänster i utbyte mot marknadsföring är influencern Nicole Falciani, som idag har 310 tusen följare på Instagram.

“Jag fick mail från nån: Vi vill börja jobba med influencers. Skulle du vilja göra brösten? Du har ju ganska små bröst”, berättar hon i dokumentären. “Tänk om jag hade haft jättemycket komplex över mina bröst. Då hade ett sånt mail kunnat få mig att operera mig.”

Falciani berättar även att hon har fått erbjudande om bland annat fillers och botox på Instagram:

“Hon skrev förslag. De kunde göra mina läppar fylligare, de kunde få bort mina rynkor under ögonen när jag skrattar. De kunde också göra så att jag fick en smalare ansiktsform. Jag var 21, och bara: ‘Du vet inte hur jag mår, om jag har komplex’.”

Trots att Falciani inte tidigare hade haft tankar på att genomgå ovanstående ingrepp sådde klinikerna ett frö hos henne:

“Efteråt tänkte jag: ‘Jag kanske ska göra läpparna ändå’.”

Priset vi betalar finns på SVT Play.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av SVT Guldkanten (@guldkanten_svt)

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår