Så mycket tjänar Kenza i bolaget (och per Instagram-post)!
Hon är en av landets största bloggare och en av vår tids största influensers. Tidigare i år gick H&M in och investerade i hennes klädmärke Ivyrevel och nu har sajten Breakit tittat närmare på hur mycket Kenzas bolag egentligen dragit in och vad hon tjänar per Instagram-post.
Att Kenza har sitt på det torra är det få som kan ha missat men sanningen är att det faktiskt aldrig gått bättre.Bloggen som hon startade när hon var 15 resulterade tidigt i aktiebolaget Kenza Zouiten AB och hade mellan perioden 1 mars 2015 – 29 februari 2016 intäkter på 5,1 miljoner kronor. Vinsten för perioden efter att löner och personalkostnader är betalda landade på 3,2 miljoner kronor.
När H&M gick in i Kenzas klädmärke Ivyrevel värderades det till ca 100 miljoner kronor. Men Ivyrevel och det egna bolaget är inte bloggdrottningens enda inkomstkällor då hon både har en YouTube-kanal och ett Instagram-konto (med över 1,5 miljoner följare) där hon gör samarbeten (dvs reklam) för olika varumärken.
Sajten Breakit som publicerat dessa uppgifter menar att annonsörerna betalar över 100 000 kronor för att synas i bilder hos de största Instagram-profilerna, där bland Kenza.
Snyggt jobbat säger vi som älskar att se unga tjejer ta för sig på det här sättet! GO Kenza helt enkelt.
Foto: Kenzas.se
Källa: Breakit