Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Skönhet

BURGER KINGS NYA IÖGONFALLANDE REKLAM

 

“Fashion junkie” har fått sig en ny betydelse. Burger King i Nederländerna bjuder just nu på en reklam som är allt annat en okreativ. De har med hjälp av ett stängt öga skapat en ögonmakeup som ser ut som hamburgerkedjans klassiska Wooper-hamburgare. Ögonlocken är målad som överdelen av brödet på hamburgaren i en gyllenbrun färg, fransarna i grönt likt salladen och under ögat ser vi gula, röda och vita drag som ska efterlikna osten, ketchupen och löken. Detaljarbetet är fantastiskt och man har till och med lyckats målad dit sesamfröna på brödet och grillränderna på köttet. “Get a tasty new look” är slogan för reklamen och trots att den inte får oss att bli mer sugna på hamburgare får den definitivt oss att stanna till två gånger extra för att ta en närmare titt på handkraften som ligger bakom konstverket.

 

Caroline Sandström

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!