Artikeln innehåller annonslänkar
Skönhet

Kicks slutar med retuschering av bilder och filmmaterial

Från och med årsskiftet har Kicks slutat retuschera allt egenproducerat bild- och filmmaterial för såväl bolagets reklamkampanjer som content. Detta är en del i Kicks arbete att motverka orealistiska och osunda skönhetsideal.

Foto: Kicks


Att verka för mångfald, inkludering och normbrytande ideal är viktigt för Kicks, och därför har bolaget sedan tidigare en bildpolicy för att säkerställa att alla bilder i deras kanaler följer företagets värderingar och mål kring inkludering och ideal. Nu skärper de även sin policy, vilket innebär att bolaget inte längre retuscherar egenproducerat material, förutom ljus- och färgjustering. Vidare ställer de även krav på att influencers som de samarbetar med för bolagets räkning inte retuscherar sitt material. 

Att vi väljer att sluta med retuschering av egenproducerat innehåll går helt i linje med vår varumärkesplattform More of You som är ett löfte om att vi ska vara inkluderande och att skönhet är för alla. Det ska också återspeglas i all vår kommunikation där vi vill inspirera alla till att hitta sina egna uttryck för skönhet och hylla det som gör oss unika. Att då ta fram bildmaterial som kommunicerar orealistiska skönhetsideal går helt emot vårt varumärkeslöfte och våra värderingar”, säger Carola Lundell, CMO på KICKS Group.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!