Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Skönhet

Oväntade leendet – Guccis nya skönhetskampanj väcker starka reaktioner

Vi alla ser olika ut och det är något som Gucci valt att uppmärksamma i sin senaste skönhetskampanj. På bilderna syns Dani Miller som har en tandrad som är allt annat än den steriotypiska vi är vana att se i skönhetskampanjer.

 Foto: Pexels/Instagram @guccibeauty

Det är ofta vi ser perfekta och vita tänder i läppstiftsreklamerna men nu har lyxvarumärket Gucci fått nog. I deras senaste kampanj för nylanseringen av Gucci Beauty syns varierade leenden. Bland annat punkartisten Dani Millers leende som är långt ifrån det steriotypiska leendet vi är vana att se i skönhetskampanjer. Dani Miller har varken kritvit eller rak tandrak men ler glatt ändå med Guccis röda läppstift på läpparna. Reklambilden som delats på Guccis Instagram har nu blivit ett hett samtalsämne i sociala medier och åsikterna är delade. Vissa menar att bilden inte alls är tilltalande och andra tycker att det är grymt att företaget visar olika leenden.

– Dina brister är egentligen inte brister. Visst finns det traditonella skönhetsnormer, men om du inte passar in i dem kan du fortfarande ha kul med dina vänner och fira dig själv, säger Dani Miller till Vogue.

Tanken med kampanjen är att visa att smink inte måste vara ett verktyg för att gömma sig själv, berättar Alessandro Michele, kreativ chef på Gucci för Vogue.

Källa: Resume

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!