Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Tjugo år efter lanseringen av Spice Girls första stora hit "Wannabe" får låten nytt

Nöje

Girl power! Spice Girls Wannabe är en del av kampanjen #WhatIReallyReallyWant

whatireallywant
Tjugo år efter lanseringen av Spice Girls första stora hit ”Wannabe” får låten nytt liv i feministiska kampanjen #WhatIReallyReallyWant, som har initierats av organisationen The Global Goals.
 
Kampanjen uppmanar alla tjejer och kvinnor att berätta vad de vill förbättra och uppnå med jämställdhet, genom att lägga upp bilder på instagram med hashtag #WhatIReallyReallyWant. ”Om ni gör era röster hörda kommer vi att föra ert budskap vidare till världsledarna i FN”, skriver The Global Goals i sin kampanjtext.
 
Kampanjvideon är en nytolkning av 90-talets största girl power-video. Den här gången med artister från Indien, Nigeria, Sydafrika, Storbritannien, USA och Kanada som dansar loss till Wannabe, för att uppmärksamma FN:s globala mål som inkluderar utbildning, jämställdhet, lika löner, barnäktenskap och nolltolerans mot kvinnovåld.
 
Videon har spridit sig som en löpeld över Internet, med uppbackning av bland annat självaste Victoria Beckham som på sin Twitter skriver att hon är stolt över budskapet. Kolla in den coola videon här nedanför!
 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind