Lady Gaga hyllas för sitt starka tacktal om psykisk ohälsa under Grammy Awards 2019

Publicerad den 11 februari 2019 av Metro Mode

På årets Grammy Awards tog Lady Gaga hem priset i kategorien Bästa pop-duo/gruppuppträdande med låten “Shallow” från A star is born. I sitt tacktal valde hon att prata om psykisk ohälsa och vikten av att söka hjälp.

Foto: Rex Shutterstock

Att Lady Gaga väljer att lyfta viktiga teman under sina tacktal är inte någonting nytt. Senast på Critics’ Choice-galan höll hon ett känslomässigt tal och dedikerade priset till personer som kämpar med alkoholism och missbruk. Hon lämnade inte scenen förrän hon var klar med sitt tal – även om en ljudsignal påminde henne om att gå av scenen. Under Grammy Awards valde Lady Gaga återigen att lyfta något viktigt som berör många, nämligen psykisk ohälsa.

– Jag är så stolt över att vara en del av en film som belyser psykisk ohälsa. Så många artister kämpar med det och vi måste ta hand om varandra. Om du ser någon som har ont, kolla inte bort. Och om du själv lever med smärta, även om det är svårt, försök hitta modet inom dig att berätta för någon, sa Lady Gaga under talet.

I sociala medier hyllas Lady Gaga för att hon tog tillfälle i akt att prata om psykisk ohälsa under sitt tacktal. Se talet nedan!

Mer från Metro Mode

  1. Så undviker du bakterier i matlådan

  2. 3 vanliga myter om otrohet

  3. Vanessa Trump delar ny uppdatering om cancerbehandlingen

  4. Förbättra din sömn - 8 kvällsvanor som hjälper dig att sova bättre

  5. Från Ipren till Ozempic – medicinerna att undvika vid vätskebrist

  6. Cosmeticorexia: Forskare varnar för besatthet av hudvård

  7. Kraftig ökning av fetmamedicin till barn i Sverige – antalet har mer än fördubblats