Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Ett nytt år närmar sig och genom att lägga en bra grund redan nu kommer du att kunna

Hälsa

Metro Mode-bloggarna om sina hälsolöften, träningstips och önskelistor inför 2018

Ett nytt år närmar sig och genom att lägga en bra grund redan nu kommer du att kunna kicka igång 2018 på allra bästa sätt. Vi har bett fem av våra inspirerande bloggare att dela med sig av sina hälsotankar inför nästa år.  

I den här artikeln förekommer annonslänkar till återförsäljare.

Foto: Fredrik Wannerstedt & Josefindahlberg.metromode.se

En yogaresa står högt upp på Lina Ekhs önskelista, Josefin Dahlberg kommer att fortsätta med mycket meditation och Elin Johansson ska bli bättre på att fixa enkla mellanmål att ha med i väskan. Kolla in alla deras – plus Fannie Redmans och Ida Wargs – hälsolöften, träningstips och önskelistor här nedanför.

Josefin Dahlberg

Josefin Dahlberg

Har du något hälsolöfte inför det nya året?
– Jag vill yoga och meditera mera för det är som ren medicin för mig. Och äta mer veganskt, jag har inga planer på att bli vegan men vill försöka få in fler veganska måltider i min vardag.

Vilken träning kommer du satsa på 2018?
– Jag kör både styrketräning och yoga vilket jag tycker är en grym kombo. Så det kommer jag fortsätta med. Gymträning cirka två gånger i veckan och yoga två gånger veckan och min metala träning med meditationen blir förhoppningsvis som nu, var och varannan dag.

Favoritpass att dela med dig av?
Kayla-programmet för styrketräning. Så bra! Min tredje vinter jag kör det nu. Bra övningar och passet tar bara 35 minuter. Smidigt, effektivt och asjobbigt.

Mellanmål i väskan när du är på språng?
– Frukt och nötter!

Dina 3 julklappsönskningar på temat hälsa och träning?
– Yogakläder, nya träningsskor och en ny, fräsch vattenflaska i glas.

Här hittar du Josefins blogg!

Nästa bild
Elin Johansson

KÖP

Elin Johansson

Har du något hälsolöfte inför det nya året?
– Att försöka trappa ner på kaffet. Jag dricker 5-8 koppar kaffe per dag och jag har förstått att det är ohållbart i längden. Jag tänkte börja med varannan grönt te istället. 

Vilken träning kommer du satsa på 2018?
– Jag ska gifta mig i slutet på nästa år så jag vill fokusera på att bli starkare i min överkropp och armar. Jag tränar tillsammans med min PT och vi har planerat träning tre gånger i veckan. 

Favoritpass att dela med dig av?
– Cirkelpass är det roligaste jag vet. Det går att vara flera stycken i samma cirkel så det är perfekt om man vill umgås med vännerna samtidigt som man pushar varandra. 

Mellanmål i väskan när du är på språng?
– Tyvärr är jag dålig på mellanmål, det är någonting jag måste förbättra under 2018. Om jag får välja att lägga ner någonting i väskan så blir det saltade/rostade cashewnötter. Jag brukar alltid ha majskakor, kalkon och avokado på salongen som jag äter mellan kunderna. 

Dina 3 julklappsönskningar på temat hälsa och träning?
– Jag brukar alltid köpa nya träningskläder i början av året, men det vore så kul att få det i julklapp. Jag önskar mig också boken ”Superfood boost” som jag har velat köpa länge. Jag hade så gärna velat testa yoga tillsammans med en vän, så det hoppas jag att någon tar med mig på. 

Här hittar du Elins blogg.

KÖP

Nästa bild
Fannie Redman

Fannie Redman

Har du något hälsolöfte inför det nya året?
– Jag ska försöka få till mer tid för återhämtning, min plan just nu är att få in ett yinyoga-pass i veckan nästa år.

Vilken träning kommer du satsa på 2018?
– Jag kommer fortsätta som förut med min MMA-träning och förhoppningsvis kunna gå proffsmatch redan under våren.

Favoritpass att dela med dig av?
– Jag planerar alltid allting kring min träning så jag hinner oftast med det jag vill, men ibland går inte dagen ihop och då får jag i värsta fall hitta på något kortare pass. Då blir det oftast intervaller på löpbandet.

Mellanmål i väskan när du är på språng?
– Antingen en bar eller en påse nötter, gärna hasselnötter.

Dina 3 julklappsönskningar på temat hälsa och träning?
– Fortsatt frisk och hel, att fortsätta bli starkare och att jag har lika kul som jag har haft detta år i alla mina tränings- och hälsosammanhang!

Här hittar du Fannies blogg!

Foto: Fredrik Wannerstedt

Nästa bild
Lina Ekh

Lina Ekh

Har du något hälsolöfte inför det nya året?
– Jag ska fortsätta ta hand om min kropp, lyssna på den och sätta hälsan först. Jag skulle vilja bli ännu bättre på att variera min kost och för en gångs skull få in mellanmål som en rutin i väskan.

Vilken träning kommer du satsa på 2018?
– Då jag har ett väldigt tajt men oregelbundet schema så blir träningen tyvärr oftast lidande, så det ska jag bli bättre på. Jag har däremot haft en ganska så strikt regel att jag måste få in ett styrkepass och minst ett yogapass i veckan. Utöver det kommer jag fortsätta cykla och promenera de gånger jag inte behöver konka på sminkväskan.

Favoritpass att dela med dig av?
– För mig betyder yoga och meditation massor i min vardag. Jag fungerar inte om jag inte får varva ner mellan alla olika möten och olika tempon! Yinyoga är en väldigt bra mix samtidigt som jag gillar vanlig träningsyoga när jag vill ta ut mig och stärka bålen.

Mellanmål i väskan när du är på språng
– Jag är som sagt väldigt dålig på mellanmål men oftast blir det en banan eller bars från Clif Bar (är besatt av den med vit choklad).

Dina 3 julklappsönskningar på temat hälsa och träning?
– Jag har faktiskt önskat mig en ny yogamatta och en foam roller som ska vara perfekt för att öka blodcirkulationen och förbättra rörligheten i de områden som jag är som stelast i, rygg och lår. Mest av allt önskar jag mig en retreat/yogaresa av mig själv till nästa år. Det skulle vara drömmen att få åka på något sånt!

Här hittar du Linas blogg.

Nästa bild
Ida Warg

Ida Warg

Har du något hälsolöfte inför det nya året?
– Nej jag är redan lagom hälsosam haha.

Vilken träning kommer du satsa på 2018?
– Jag kommer fortsätta köra på med styrketräning och yoga.

Favoritpass att dela med dig av?
Här finns flera exempel!

Mellanmål i väskan när du är på språng?
– Banan och mandlar.

Dina 3 julklappsönskningar på temat hälsa och träning?
– Spirulina, nya vita träningsskor och ett nytt gummiband som jag kan ha med när jag reser.

Här hittar du Idas blogg.

Nästa bild
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind