Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Supermodellen Karlie Kloss 7 steg till en vältränad och stark kropp

Student, entreprenör och supermodell med hela världen som sin arbetsplats. Kändismodellen Karlie Kloss lyckas ändå genomföra ett gäng träningspass varje vecka.

Vi har följt Karlie för att ta reda på hur hon håller sig hälsosam och i superform trots sitt hektiska liv. Nyckeln är att alltid vara redo att klämma in ett pass när helst det finns en lucka i schemat. Med löparskorna, några träningsredskap (som balansbollar och gummiband) och en yogamatta nära till hands är ett kort och effektivt träningspass aldrig långt borta. En kvart räcker!

Nedan listar vi Karlie Kloss sju steg till en vältränad, stark och glad kropp.

Foto: REX och Instagram.com/karliekloss
Källa: Wellandgood.com och Instagram.com/karliekloss

Läs också:
Tränarens guide: “Så äter och tränar du som Jennifer Lawrence” >>

1. Ta en löptur

1. Ta en löptur

Nu när dagarna blir ljusare och varmare slänger Karlie gärna på sig träningsskorna och ger sig ut på en löprunda, berättar hon för InStyle.

“Jag älskar att vara utomhus… Jag reser så mycket och då tar jag alltid med mig mina träningsskor så att jag kan springa i varje stad jag kommer till oavsett om jag är i Paris, Barcelona eller New York. (Karlie sprang till och med ett halvmaraton under Paris modevecka förra året tillsammans med sin storebror Derek.

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
2. Ställ dig vid stången

2. Ställ dig vid stången

Kloss är känd för att älska barre (och barre-liknande) klasser, speciellt ModelFIT och Ballet Beautiful, passa på att testa dem när du är i USA – eller våra egna svenska motsvarigheter, tex Barre Move. “Jag skapar styrka genom att träna min kropp och mitt sinne”, skriver hon på Instagram.

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
3. Kliv in i ringen

3. Kliv in i ringen

Karlie skyggar inte för hårda kickar, slag, jabbar och uppercuts. Du som har testat vet hur svettig och genomtränad man blir av ett boxningspass. Puls, styrka, smidighet, koordination och – icke att förglömma – ett grymt sätt att göra sig av med aggressioner!

 

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
4. Bli ett pilatesproffs

4. Bli ett pilatesproffs

Pilates går ut på att skapa balans mellan styrka och uthållighet och att kroppen ska återfå sin naturliga hållning. En uppskattad träningsform bland dansare, och uppenbarligen även för supermodeller! Karlie delar ofta med sig av träningsbilder från sina Pilates-pass.

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
5. Använd redskap!

5. Använd redskap!

Allt från medicinbollar, BOSU-bollar, balansbollar till hopprep och gummiband, Karlie gillar att pusha sig själv förbi enkla basövningar med egen kroppsvikt för att få extra effekt.

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
6. Planka mera

6. Planka mera

En enkel grundövning – som kan varieras hur mycket som helst! När du byggt upp tillräckligt med styrka för att stå i plankan runt en minut är det dags att börja göra dynamiska varianter, till exempel att växelvis lyfta benen och armarna eller drar knäna in mot armbågarna medan du håller resten av kroppen stilla i plankpositionen. Eller Karlies sidoplanka där du håller höften högt (tänk en rak linje från fotled till axel).

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
7. Stretcha!

7. Stretcha!

Några yogapositioner och stretchövningar om dagen är ett bra komplement till din övriga träning. Försök att regelbundet ta några minuters paus för att fokusera på djup andetag och att sträcka ut kroppen ordentligt.

Foto: instagram.com/karliekloss

Nästa bild
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!