Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Hälsa

Träningsgurun Kayla Itsines bästa kosttips: “Det här äter jag före och efter träningen”

Australiensiska tränaren och livsstilscoachen Kayla Itsines koncept “Sweat with Kayla” följs av miljontals träningsintresserade kvinnor världen över. Men det är inte bara Kaylas träningsprogram som är populära utan även hennes kosttips. Det här är vad Kayla själv äter före och efter sina träningspass!

I den här artikeln förekommer annonslänkar till återförsäljare.

Foto: REX & Angele J/Pexels

“Vi behöver ge våra kroppar rätt typ av näring för att kunna prestera på topp”, skriver träningsgurun Kayla i sin blogg – där hon tipsar om vad hon äter i anslutning till sina träningspass för att må så bra som möjligt. Bananer, jordnötssmör och ägg är tre återkommande ingredienser!

Äta före träning

Kaylas tips: Ät 30-60 minutes innan passet, beroende på hur din kropp reagerar och om du är hungrig eller inte.

1. Äpple med jordnötssmör
Skiva ett äpple och ät med två matskedar jordnötssmör (som bara innehåller nötter och eventuellt lite salt). Testa till exempel Kung Markattas, Monkis eller Urtekrams jordnötssmör som du just nu kan köpa till 20 procents rabatt hos Bodystore.se* (se mer info i slutet av artikeln).

2. Fruktsallad
Ge dig själv en naturlig sockerboost genom att skära upp och blanda olika bär, melon, banan och apelsin.

3. Äggsmörgås
Om du är lite hungrigare, testa det här mättande och energigivande mellanmålet. Koka 1-2 ägg och servera på fullkornsbröd.

4. Jordnötssmör på toast
Rosta fullkornstoast och toppa med en matsked jordnötssmör och en halv skivad banan.

Foto: Pixabay/Pexels

Äta efter träning

Kaylas tips: Om det dröjer länge innan du äter en full måltid efter träningen, så fyll på med ett mellanmål. Det hjälper till att återuppbygga musklerna igen så att kroppen återhämtar sig och blir starkare – och minskar risken att du överäter senare när du blir riktigt, riktigt hungrig.

1. “Nana Smoothie”
Mumsig banan- och chokladsmoothie som smakar glass! Mixa en frusen banan (som du skivat i förväg), en matsked jordnötssmör, en matsked kakaopulver, drygt två deciliter mandelmjölk, lite vaniljpulver och två isbitar.

2. Bananmackor
Skiva en banan och bred på jordnötssmör på hälften av skivorna, lägg på resten av skivorna och du har ett gäng med små bananmackor.

3. “Eggy Delight”
Gör äggröra på två ägg, med en näve spenat, hackad rödlök, tomat och lite chili.

 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!