Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Artikeln innehåller annonslänkar
Hälsa

Vägen till Milen: Följ våra träningsprogram inför Tjejmilen 2016

Lördagen den 3 september går startskottet för Tjejmilen 2016. Vi på Metro Mode-redaktionen kommer att vara på plats – och vi hoppas såklart att du också hänger med på Vägen till milen! Med start den 13 juni kan du följa ett av våra 12-veckors träningsprogram framtagna av Jenny Sunding som är Metro Modes hälsoredaktör och löpcoach.

vagen till milen
Metro Mode-redaktionens löpargrupp består av Cassandra Lundgren, Elina Malm, Lisa Dahlgren och Jenny Sunding – Här får du veta mer om deras träning och målsättningar inför Tjejmilen 2016 >>
 
Välj mellan två olika 12-veckorsprogram beroende på hur din träningsbakgrund ser ut och vad du har för målsättning. Programmen drar igång vecka måndag 13 juni, vecka 24, men du kan redan nu kolla igenom passen och börja förbereda dig för Vägen till milen.
 
Träningsprogram 1: Från 5 till 10 kilometer
Det här programmet är för dig som antingen är ny i spåret eller som har sprungit runt 5 kilometer tidigare och nu vill ta steget till milen. Programmet består av tre pass per vecka. Här hittar du program 1 >>
 
Träningsprogram 2: Toppa formen till din snabbaste mil
Det här programmet är för dig som är van att springa milen och som nu vill förbättra din tid. Programmet består av fyra pass per vecka. Här hittar du program 2 >>
 
Följ Vägen till Milen här på Metromode.se, på instagram @metromode.se – och dela med dig av din egen träning under hashtag #Vägentillmilen.
 
Vägen till Milen är ett samarbete med Tjejmilen, Adidas och Happy Plugs.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!