instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
karriar

Kvinnorna bakom HOSS AGENCY: ”Allt jag säger högt blir till verklighet”

METRO MODE +
Av: Metro Mode

Kanske har du hört talas om deras fester och events? HOSS AGENCY är nämligen en av årets största snackisar när det kommer till spektakulära fester som ger avtryck i sociala medier. Sedan starten 2016 har Sharareh och Roshi Hoss inte bara förändrat event-branschen utan också satt ribban högt för deras byrå – ett team bestående av sex kvinnor med olika bakgrund och erfarenheter.

På bilden från vänster: Roshi Hoss, Elin Doverby, Isabella Nyman, Showit Kidane, Sharareh Hoss, Vanessa Tryde.

Annons

Deras unika uttryck, nyskapande tänk och smarta PR-strategier har placerat byrån i topp och det senaste året har byrån nominerats till olika priser för deras innovativa koncept. I våras växlade bolaget upp och gav sig in på PR-marknaden. Med marknadsexpansionen och det växande intresset för HOSS AGENCY har byrån dubblat antalet anställda. I dag erbjuder byrån tjänster inom event och PR och jobbar med kunder som PUMA, Warner Music, Bianca Ingrosso, NA-KD, Arteme, Sony Music och en rad start up-företag där byråns syfte är att skapa buzz.

– Vi kom in som en utmanare i denna bransch med en vilja att göra saker på vårt sätt. Det hade vi aldrig vågat utan vårt team. Vi gör varandra modiga på HOSS AGENCY, säger Roshi Hoss COO på HOSS AGENCY.

HOSS AGENCY har sedan sommaren skapat ett team bestående av sex kvinnor med olika erfarenheter. Under hösten har HOSS AGENCY landat flera nya kunder och anställt tre nya medarbetare. Bland dem Isabella Nyman som eventkoordinator, Vanessa Tryde som Creative Director och den senaste rekryteringen då Showit Kidane klev in som PR- chef på HOSS AGENCY.

– Alla behöver vi en chans och någon som tror på oss. När vi rekryterar är vilja och rätt inställning mycket viktigare än ett långt CV. Teamet består av unga och hungriga kvinnor som tilldelas mycket ansvar redan från början. Vi lyfter vår personal och skapar en plats där de kan hämta kraft och utvecklas till att bli Sveriges bästa konsulter, säger Sharareh Hoss CEO på HOSS AGENCY.

– Vi vill bli Sveriges största event och PR byrå och det kommer vi att bli! Sen tar vi över världen. Vi kommer börja med ett kontor i London sedan blir det Paris och sist LA eller New York. Allt jag säger högt blir till verklighet, det är sant. Nu har jag till och med Metro Mode som bevis när det väl händer, säger Roshi med glimten i ögat.

Tanken på att starta en egen byrå föddes efter att systrarna gått på många event som alla hade något gemensamt – de saknade det där lilla extra. Med HOSS AGENCY vill de skapa unika upplevelser som gör avtryck och når ända in i hjärtat.

– Det krävs nyfikenhet om våra egna och andras känslor för att förstå vad som gör en upplevelse minnesvärd. Därför sätter vi känslorna i centrum för att förstå vad andra och vad vi själva går igång på när vi skapar kommunikation för våra kunder. När vi känner efter kommer de bästa idéerna till oss. Vi märkte ganska snart att detta inte bara skapar bra event utan all typ av kommunikation, säger Roshi Hoss.

Tillsammans med systrarna Hoss består teamet av:

Elin Doverby, Head of Production

Vanessa Tryde, Creative Director

Isabella Nyman, Event Coordinator

Showit Kidane, Head of PR

Deras bästa karriärstips:

1. Var orädd! Att vara rädd kan hindra dig från att ta dig fram – oavsett bransch.

2. Våga vara annorlunda! I event- och PR-branschen måste man våga sticka ut och inte vara rädd för att jobba hårt.

3. Sätt tydliga mål och följ dem!

4. Ha ett dedikerat team! Du är inget utan ditt team och därför är det så otroligt viktigt att man tar hand om sina anställda. Våga vara personlig! Trots att vi jobbar mot stora företag så är det i grund och botten människor som vi jobbar med. Människor är emotionella och för oss är det viktigt att vi når rakt in i hjärtat och skapar äkta känslor. Vi må vara en liten byrå, men allt vi gör, det gör vi personligt.

5. Sist men inte minst – HA ROLIGT!

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår