Mode

ABSOLUT JOHAN LINDEBERG

johan

För två er sedan startade och lanserade Johan Lindeberg märket BLK DNM som idag inte bara är ett favoritmärke hos oss, utan ett märke som har gått hem världen över där klassiska skinnjackor möter urtvättade svarta jeans. Att Johan är en entreprenör och märkesbyggare är det ingen som har gått miste om efter att ha fått Diesel i rullning för några år sedan och efter att ha gjort Justin Timberlakes märke, William Rast, till något man pratar om. Näst på tur i Johan karriärsval, och något som tar honom till en helt ny nivå, är att han intar positionen som ny kreative direktör för svenska Absolut Vodkas nya dryck ’Absolut Elyx’ som är en lyxigare vodka från märket. Samarbetet blir ett av de första där en modedesigner möter ett alkoholhaltigt företag och de första frukterna av hans arbete kommer att visas denna vecka i en annons i Interview Magazine där Chloë Sevigny och modell och Lindeberg själv har stått bakom kameran och plåtar.

 

“Första gången jag någonsin plåtat med en kamera på allvar var i augusti 2011,” berättar han för WWD. “Jag ville att lanseringen av BLK DNM skulle vara mer personlig och kände att jag behövde se det genom linsen själv. Och det är precis så jag kände för och om min inblandning med Absolut Vodka och Elyx.”

 

Av. CAROLINE SANDSTRÖM Foto. METRO

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!