Nelly lanserar idag en kampanj som ska hylla och uppmana unga tjejer att våga stå på sig och ifrågasätta normer, kampanjen frontas av vloggaren Clara Henry.
Kampanjen som de valt att kalla #GirlsUnited ska hylla “Generation Y”, millenium-generationen, som är uppvuxna med att ständigt vara uppkopplade och som inte är rädda att ta ställning och uttrycka sin åsikt.
– Systerskap är det viktigaste som finns! Som insatt i den feministiska debatten så inser en hur viktigt det är att vi står enade. Inte nog med att vi själva oftast är våra värsta kritiker, tjejer måste ofta jobba extra hårt för att kunna bevisa sin kompetens, säger Clara Henry i ett pressmeddelande om varför hon valt att ställa sig bakom kampanjen.
Kampanjen kommer också att innebära en tävling på Nellys Instagram. De tävlande ska själva dela med sig av egna erfarenheter som fått dem att våga stå upp för sig själva. Under en tvåveckorsperiod kommer det gå att nominera sig själv eller en vän som gjort något modigt och stått upp för sig själv genom att hashtagga #GirlsUnited. Fem vinnare kommer att utses och få möjligheten att fronta den uppföljande kampanjen Girls United 2.0.
Ikväll klockan 19 kommer Clara Henry att besvara frågor om kampanjen och tävlingen i sin egna nystartade app!
Bildkälla: Nelly.com