Stavhopparen Armand “Mondo” Duplantis och Eton Shirts lanserar det första steget i sitt samarbete genom att utforska självförtroende och prestationer. I första etappen av varumärkeskampanjen “What does it take?” delar Mondo Duplantis sin syn på betydelsen av avgörande ögonblick – vad engagemang och prestation egentligen innebär.
Kampanjen berättas genom en kort visuell berättelse i fem kapitel som reflekterar de olika stadierna som leder upp till ett avgörande ögonblick – i Mondos fall, hans stavhopp. Samarbetet mellan Mondo och Eton är det första av sin sort i Etons nära 100-åriga historia där stavhopparen blir ett återkommande ansikte i varumärkets globala kommunikation under kommande säsonger.
Beslutsamhet, engagemang och viljan att sträva efter nya höjder är gemensamma kärnvärden för Eton och Mondo, och en viktig del av berättelsen.
“Att porträttera stegen som leder upp till de avgörande ögonblicken är ett sätt för mig att dela min attityd. Jag hoppas att det kommer inspirera andra till att förstå vad de är kapabla till att uppnå, och att det inte bara handlar om själva prestationen, utan hur man tar sig an det”, säger Mondo Duplantis.