Nu kliver det Göteborgsgrundade märket L’HOMME ROUGE in i NK:s anrika lokaler och öppnar upp en pop-up butik under sommaren med startskott från den 30 maj.
Enda sedan starten har det gått uppåt för det Göteborgsbaserade märket L’HOMME ROUGE som i grund och botten riktar in sig på män men som lika mycket tilltalar oss tjejer. Detta gör att vi gärna kallar märket ett unsisexmärke då det stickade mössorna, de vita skjortorna, basplaggen och skinnaccessoarerna gärna är kläder vi bär själva. Märket som grundades 2010 av bröderna John-Ruben Holtback och Carl-Johan Holtback började med några stickade mössor som sedan start synts på var och varannan hjässa under de kalla vintrarna Sverige gärna bjuder på. Men nu, två år senare, har märket expanderat och bär både accessoarer och kläder under sina vingar som både andas lyx och självsäkerhet.
– Vår vision med L’HOMME ROUGE är att skapa kläder för den medvetna och omsorgsfulla konsumenten där hållbarhet står i centrum. Våra kläder har en tidlös design med hög kvalitet och tanken är att de ska ses som investeringar, säger Axel Trägårdh, marknadsansvarig för L’HOMME ROUGE i ett pressmeddelande.
Som känt har det tidigare bara gått att köpa märket online på lhommerouge.com men nu finns det möjlighet till att shoppa det fysiskt på NK i Göteborg mellan den 30 maj och den 9 juni.
– NK grundades med en vision om att vara först med det senaste. Genom samarbetet med L’HOMME ROUGE visar vi upp ett av morgondagens modevarumärken på NK och det känns såklart extra roligt att stötta lokala Göteborgstalanger, säger Dag Agård, varuhuschef på NK Göteborg.
Under våren kammade märket även hem vinsten ‘People’s Choice Award’ under modemässan Fresh Fish i Göteborg.