accessoarkollektion i sammanlagt fem butiker i Sverige, varav tre i Stockholm. På plats utanför H&Ms flaggskeppsbutik på Hamngatan 22 i Stockholm ringlade sig kön lång redan en halvtimme innan dörrarna öppnades upp. Först på plats var Leone, 48 år från Stockholm
– Jag har stått här sedan halv sex imorse. Jag älskar verkligen smycken. Jag såg delar av kollektionen i en tidning och bestämde mig för att gå hit idag. Jag kommer köpa på mig massa armband och halsband.
I kollektionen hittar du solglasögon, väskor, halsband, armband, resväskor, och olika skor och samarbetet bjuder verkligen på en överdekorerad budgetlyx som andas exklusivitet och flärd. Förutom detta är den dessutom uppfriskande och bjuder på en riktig färgfest som livar upp nu när höstmärket faller. Det är även kul att Anna Dello Russo faktiskt vågar designa en så djärv kollektion som hon har gjort.
– Accessoarer är centrala, säger den legendariska stilikonen, Anna Dello Russo. – De kan sätta personliga prägel på vilken outfit som helst och ger oändliga möjligheter till stilexperiment och uppdateringar av din garderob. Ett halsband, armband, ett par örhängen, en väska under armen eller en glamorös hatt på huvudet lyfter hela outfiten! Accessoarer är som vitaminer och borde intas i stora doser.
– Detta är vårt andra accessoarsamarbete men först gången vi samarbetar med en modeikon globalt. Vi valde att jobba med Anna då hon är en väldigt rolig person som har massor av roliga idéer. Hon har stor känsla för mode och har jobbat länge inom modebranschen, säger Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M
Av. Caroline Sandström