Mode

Metro Mode blir mediepartner till Fashion Week Stockholm

metro mode fashion week
Den 24-26 augusti anordnas för 10:e året i rad Fashion Week i Stockholm och modemagasinet och livsstilssajten Metro Mode går in som mediepartner.
 
Efter ett framgångsrikt partnerskap kring Fashion Night och införsäljning av sponsorskap till årets modevecka utökar nu Metro Mode sitt samarbete med modeveckans arrangörer Association of Swedish Fashion Brands (ASFB).

– Det här partnerskapet passar oss perfekt då Stockholms modevecka är något vi som modesajt definitivt vill förknippas med. Vi får också möjlighet att skapa större kännedom om vårt varumärke, säger Sofia Siewertz, marknadsansvarig på Metro Mode.
 
Utöver mediepartnerskapet till Stockholm Fashion Week är Metro Mode huvudavsändare av två livestreamade visningar från Berns Salonger den 26 augusti under shoppingkvällen Fashion Night, i Biblioteksstan i Stockholm.

– En av ASFBs huvudsakliga målsättningar med Fashion Week är att veckan utvecklas för att nå fler modeintresserade. Partnerskapet med Metro Mode är ett viktigt steg i den utvecklingen och vi är mycket glada över samarbetet, säger Emma Ohlson, generalsekreterare för Association of Swedish Fashion Brands.
 

– Att vi involverar oss i den här typen av events är lika viktigt som att vi skapar egna events. Vi växer otroligt mycket inom live content och detta ger ringar på vattnet och spiller över på ett väldigt bra sätt i alla våra kanaler, säger Hannah Sjöström, publisher för Metro Mode.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!