instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
mode

The Weeknd bojkottar samarbetet med H&M: “Jag känner mig djupt förolämpad”

Av: Malin Wasström

H&M är nu i blåsväder efter att ha publicerat en bild på en mörkhyad pojke i en huvtröja med texten “Coolest monkey in the jungle”. Artisten The Weeknd meddelade därefter i ett inlägg på Twitter att han inte längre kommer att samarbeta med det svenska klädmärket. 

Annons

Foto: REX

Företagets produktbild har upprört många och på sociala medier rasar kritiken. En av alla dem som har reagerat på bilden är artisten och musikproducenten The Weeknd som på Twitter la upp företagets produktbild tillsammans med texten “Vaknade imorse och kände chock och skam över detta foto. Jag är djupt förolämpad och kommer inte att jobba med H&M något mer…”.

woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb

— The Weeknd (@theweeknd) 8 januari 2018

The Weekend har tidigare både sålt merchandise via företaget och modellat för dem. H&M har efter kritiken gått ut med ett uttalande där de ber om ursäkt.

– Denna bild har nu tagits bort från alla H&M’s kanaler och vi ber om ursäkt till dem som blivit förolämpade av detta, säger talespersonen på H&M i ett pressmeddelande.

De har även lagt ut en ursäkt på Twitter där de skriver att de har förståelse för reaktionerna och att de nu även tagit bort produkten ur sortimentet.

pic.twitter.com/WykuYSPxYv

— H&M (@hm) 9 januari 2018

 

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår