Louis Vuitton släpper ny magisk kampanj, Guccis nya chefsdesigner Alessandro Michele har debuterat under Milanos modevecka och Lupita Nyong’os klänning designad av Francisco Costa för Calvin Klein värd cirka 150 000 dollar har blivit stulen. Här är veckans modenyheter du inte vill missa att läsa om.
Under Oscarsgalan i söndags natt bar skådespelerskan Lupita Nyong’o en fantastisk vit klänning designad av Francisco Costa för Calvin Klein. Klänningen som var gjord av cirka 6000 vita riktiga pärlor har uppgetts vara värd cirka 150 000 dollar. I tisdags natt blev den stulen på Lupitas hotell i West Hollywood och har fortfarande inte hittats.
I onsdags debuterade Guccis nya chefsdesigner Alessandro Michele på catwalken. Många i publiken satt och höll tummarna för att det skulle bli en succé och av kritikerna att döma fick Alessandro ett bra betyg. Läs mer om kollektionen och spana in hela här.
Vi brukar nästan alltid älska Louis Vuittons kampanjer och den här gången gör vi inget direkt undantag. Deras senaste ”Spirit of Travel” kampanj, plåtad av Patrick Demarchelier, går i resandets tecken och porträtterar en drömlik safari genom Afrikas savann.
Minns du den omskrivna och legendariska kampanjen som Kate Moss och Cara Delevingne gjorde tillsammans med Burberry för deras nya parfym “My Burberry”? Då kommer du garanterat känna igen den här kampanjen som är en rekreation av Burberrys. Men istället för att använda sig av toppmodeller på grund av kostnadsskäl har klockmärket, Whitings, valt att använda sig av 12-åriga Harley Chapmen som Delevingne och Maya Koski som Moss. Smart, eller bara riktigt konstig?
Modeveckorna är i full gång och just nu befinner sig alla modeller, redaktörer, bloggare och designers Milano. Missa inte att spana in Style.com för att hålla dig uppdaterad på vad som händer, när det händer.
Text. Caroline Sandström
Foto. Patrick Demarchelier